Sundhed

Du er hvad du spiser. Sådan lyder et gammelt mundheld. Og næppe er noget mere rigtigt. Det gælder alle mennesker, men det gælder især børn og unge, der har forskellige neurologiske og dermed også fysiologiske udfordring. Her finder du gode råd om kost og sund ernæring.

Kunsten at sluge piller

toddler-taking-medicine.jpg

Det kan være lidt af en udfordring at sidde med sin viden om vitaminers vigtighed, når barnets mund er lukket som en østers.

Læs mere

Spis økologisk

oko-dreng-spiser.jpg

Børn skal spise økologisk. Det må være konklusionen på en ny undersøgelse, der viser hvor meget gift der er i ikke-økologiske grøntsager.

Læs mere

Opskrifter

opskrift.JPG

Super sunde opskrifter med mad til hjerne og krop uden sukker, kemi, gluten, mælk, skidt og kanal. Nå okay, lidt kanel er okay

Læs mere

Vi mangler D-vitamin

VitaminD.jpg

Amerikansk forskning peger på at vi får alt for lidt D-vitamin. De anbefaler fem gange mere end de dasnek anbefalinger.

Læs mere

Hvad skal mit barn spise?

sundhed-06

Børn med neurologiske udfordringer er en særlig udsat gruppe, når det handler om dårlig kost.

 

Læs mere

Når maven skader hjernen

sundhed-07

Normalt forbinder man ikke hjernen med maven eller omvendt, men de to organer har et sofistikeret samspil vi skal holde øje med.

Læs mere

Hverdagens giftstoffer

pesticider

Der er gift overalt, i maden, jorden og luften. En guide til dig der gerne vil udgå at proppe dit barn med kemi og giftstoffer.

Læs mere

Fakta om fiskeolie

fishoil

Der er kæmpe forskel på fiskeoliers kvalitet, men det er nemt at tjekke. Det handler og friskhed og EPA-DHA, som står på etiketten.

Læs mere

Gør det nemt at spise sundt

girl eating veges  large

Sund mad er vigtigt for os alle, men for børn med neurologiske udfordringer er det ikke bare vigtigt, det er helt afgørende.

Læs mere

Fakta om D-vitamin

sundhed-02

Mere end hver anden dansker får alt for lidt af solskinsvitaminet D-vitamin viser ny undersøgelse.

Læs mere

Hvorfor spise vitaminer

sundhed-03

Uden vitaminer og mineraler intet liv. De er nødvendige for at opretholde livet. Kroppen har brug for disse stoffer.

 

Læs mere

Mindre solcreme tak

sundhed-04

Nyt amerikansk kæmpe studie afviser at solcreme skulle være nødvendigt – snarere tværtimod.

 

Læs mere

Mad til hjernen

sundhed-05

Børn der spiser sukker, brød og transfedtsyre har 5% lavere IQ end dem, der spiser kød og grøntsager

 

Læs mere

Mælke-intolerance

sundhed-09

Langt om længe begynder forskere at tale om mælke-intolerance, som et reelt problem for mange børn.

 

Læs mere

Gluten-intolerance

sundhed-10

Langt om længe begynder forskere at tale om gluten-intolerance, som et reelt problem for mange børn.

Læs mere

Spørg Hjernetips.dk

Send os gerne en e-mail

eller ring på 70 20 60 27 (9-12)

eat_boy.jpg

Spis grøntsager til alle måltider – også til morgenmaden.

 

dashed

Tænk brunch i stedet for traditionel morgenmad. Undlad de populære morgenmadsprodukter, som havregryn, havregrød, cornflakes, guldkorn, hvidt brød, sukkersnacks og syltetøj – det er speed-food, der giver hurtig energi, men efter kort tid efterlader barnet træt og ukoncentret midt på formiddagen.

dashed

alternativer til de usunde kulhydrater ris, pasta og kartofler. - See more at: http://hjernetips.dk/opskrifter#sthash.Ee1tMw2X.dpuf
alternativer til de usunde kulhydrater ris, pasta og kartofler. - See more at: http://hjernetips.dk/opskrifter#sthash.Ee1tMw2X.dpuf

Alternativer til kartofler, ris og pasta. Link.

dashed

 

Tænk brunch i stedet for traditionel morgenmad. Undlad de populære morgenmadsprodukter, som havregryn, havregrød, cornflakes, guldkorn, hvidt brød, sukkersnacks og syltetøj – det er speed-food, der giver hurtig energi, men efter kort tid efterlader barnet træt og ukoncentret midt på formiddagen. - See more at: http://hjernetips.dk/opskrifter#sthash.6rL03iZj.dpuf

Kontakt.jpg

Neuropraktiker Larz Thielemann yder gratis rådgivning alle hverdage mellem kl. 9 og 12.

Telefon 70 20 60 27